Carrera professional per al PDI
La majoria dels empleats i empleades públiques tenen dret a un complement per carrera professional.
Aquesta carrera professional no és comparable a l’obtenció de quinquennis i sexennis ni en el grau de dificultat per progresar ni en les quanties econòmiques.
Reclamem una Carrera professional per al PDI, ni més ni menys. Perquè volem el mateix que ja té reconegut el personal de justícia, el sanitari, el d’administració de la GVA, o el propi PAS universitari, entre d’altres.
Limitar les tasques del PDI a la investigació i la docència.
La gestió administrativa no hauria de ser cosa del Professorat ni del personal investigador.
Cal dotar als tres campus d’estructures administratives amb suficient personal tècnic especialitzat
Teletreball
Durant la pandèmia els treballadors i treballadores de la universitat demostràrem que bona part del nostre treball es pot fer de forma no presencial sense que es ressenta el servei que prestem.
Tanmateix l’equip rectoral i els equips directius semblen encara reticents a l’aplicació del teletreball d’una forma generalitzada.
Cal que s’instauren els programes definitius de teletreball i que es milloren les actuals condicions.
Retribucions addicionals pròpies
Si la LOSU prospera, cal aprofitar que permet a les universitats crear retribucions addicionals pròpies, complementàries a les autonòmiques, per consolidar i millorar el nostre model.
Definició de les escales i funcions de la RLT del PAS
La UPV es caracteritza per tindre una Relació de Llocs de Treball que no compleix amb els requisits legals.
Aquesta indefinició permet a l’administració construir itineraris professionals ficticis, quan li convé, canviar les funcions o responsabilitats d’un lloc de treball o impedir la mobilitat de part del personal.
Cal una definició clara de les escales professionals, i de les funcions, activitats, tasques i responsabilitats dels llocs de treball.
Equiparació de les retribucions dins d’una mateixa categoria professional
Tots els llocs de treball d’una categoria professional que no tinguen funcions de cap o de coordinació han de tindre la mateixa catalogació, i per tant les mateixes retribucions.
Ordenació docent amb un model transparent i senzill
El, sempre qüestionat, sistema d’ordenació docent ha de ser transparent i senzill.
Ha de tenir uns màxims i mínims raonables.
Ha de considerar el tamany del grup a impartir i l’aplicació de models d’innovació docent com factors de càrrega de treball.
La direcció de TFGs , TFMs i Tesis ha de tenir un reconeixement real del treball que significa, no només simbòlic.
S’han de racionalitzar els càrrecs de gestió a la UPV que consumeixen la major part dels crèdits, amb l’eliminació dels càrrecs duplicats i càrrecs sense funcions reals.
Les encomandes de gestió que suposen una reducció de crèdits han de ser públiques
Ha de reconéixer l’atenció i el seguiment d’aprenentatge autònom, la preparació d’activitats docents i de materials, les activitats de coordinació i avaluació i el reconeixement del temps utilitzat en el trasllat quan s’haja d’impartir docència en altres campus .
Cap objectiu nou a cost zero
La Universitat ha de fixar objectius adequats a la capacitat i els recursos de la UPV
La implementació de noves tasques, projectes, etc. no ha de basar-se en el sobreesforç de la plantilla.
Transformació directa dels contractes del Professorat Associat en indefinits
L’avantprojecte de la LOSU no permet la transformació directa dels actuals contractes de professorat associat. Això significa que el professorat que ha estat patint un frau de llei per la concatenació dels seues contractes haurà de tornar a competir per conservar el seu treball.
Si les esmenes a la LOSU no prosperen, caldrà garantir que els processos d’estabilització no siguen una excusa per expulsar-los de la universitat.
Criteris de qualitat docent no basats en la satisfacció de l’estudiantat
Cal crear criteris de qualitat docent que no estiguen basats només en la satisfacció de l’alumnat.
L’enquesta a l’estudiantat no pot ser el principal indicador de qualitat.
Transparència en els processos de selecció i provisió de llocs de treball
Gravació de les exposicions i entrevistes en els concursos d’accés del PDI, per garantir, en cas de reclamació, la resolució dels conflictes.
Gravació i exposició pública de les defenses de les memòries dels llocs a cobrir en concursos, i comissions de servei del PAS, i en oposicions i promocions internes si inclouen aquesta prova.
Acabar amb la precarietat en la investigació
Millorar el finançament de la investigació per acabar amb la precarietat dels contractes d’investigació i suport a la investigació, i amb el sobreesforç del PDI en la captació del finançament
Promoció interna del PAS
Totes les promocions internes han de garantir que tant el personal que vulga canviar de categoria professional dins del seu grup de classificació, com el que desitja accedir al grup superior, amb independència de la seua categoria professional actual, pugen participar sota els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, i, així, permetre la mobilitat i promoció també entre l’administració general i l’especial i viceversa.
El PDI també té dret a la conciliació i a les vacances
El calendari acadèmic ha de permetre que el professorat puga gaudir de les seues vacances completes, i dels permisos i reduccions de jornada als quals tinguen dret.
Cal planificar les defenses de TFGs i TFMs de forma que el professorat no haja d’estar corregint treballs en agost perquè la defensa dels mateixos són a principi de setembre.
Les reduccions de jornada han d’aplicar-se també de forma proporcional a les hores de docència.
Adequació dels temaris i les proves de selecció de personal
Tant el temari com el tipus de proves exigides per a la superació dels processos de selecció han de ser coherents amb:
- El grup i el nivell dels llocs de treball oferits
- Al fet d’haver acreditat ja la possessió d’uns coneixements en proves selectives anteriors o amb l’exercici del lloc de treball en les promocions internes
- A si es tracta de la cobertura definitiva d’un lloc de treball o si es tracta d’una de borsa de treball temporal.
Acabar amb la data de caducitat del personal interí que va introduir la Llei Iceta
La Llei Iceta, aprovada amb la complicitat d’UGT, CCOO i CSIF, fixa un període màxim de tres anys en el qual el personal interí pot romandre ocupant un lloc de treball.
Així la llei només castiga al personal interí que pateix el frau de llei, sense que les administracions o les persones responsables del frau tinguen cap conseqüència.
Tu al carrer, ells a crear una nova plaça.
Cal derogar aquesta part de la Llei.
Planificar la renovació de plantilles
La nostra plantilla te una mitjana d’edat prou alta i és necessari planificar la seua renovació.
Devem implantar la jubilació anticipada i la jubilació parcial sense causar perjuí econòmic als companys i companyes que vulguen acollir-se
Criteris per a cobrir vacants i substitucions
Cal establir uns criteris clars i permanents per a la cobertura de vacants i substitucions perquè tots els centres, departaments, serveis i unitats tinguen un mateix tractament en cobrir les seues necessitats de personal, i acabar així amb les decisions arbitràries de la gerència, vicegerència, i/o responsables de recursos humans.
Racionalitzar la jornada laboral del PDI
La jornada laboral del PDI no pot ser infinita, ha d’ajustar-se a la legislació i la càrrega de treball ha de ser l’adequada a 37,5 hores setmanals (o menys si es tracta de professorat a temps parcial).
Productivitat del PAS
L’actual model de càlcul del complement de productivitat es basa només en la satisfacció de l’usuari. Açò presenta diversos problemes.
- La satisfacció està relacionada amb les expectatives, i no som el PAS qui genera les expectatives de les persones que utilitzen els nostres serveis. Així el PAS paga el fet que les normatives no li agraden a les persones usuàries, o que instal·lacions deficients i manca de personal no ens permeten donar un servei més eficaç.
- Els grups d’usuàries i usuaris a la qual es dirigeixen les enquestes són molt heterogenis, tant pel col·lectiu al que pertanyen com pel tamany, que en ocasions és ridículament xicotet. La fòrmula, tanmateix, és homogènea i ens apliquen a totes i tots uns resultats esbiaxats pel mateix disseny del càlcul.
- La productivitat hauria de ser una mesura individual, no de tota una unitat, i no és creïble que la universitat únicament puga saber si el seu personal és productiu mitjançant una enquesta de satisfacció.
A més, el sistema d’assignació del complement dins de cada unitat és molt injust. Quan la cosa va bé, el o la cap i els personal amb llocs de treball de nivell superior cobren més que la resta. Quan van malament, també cobren més. “La banca sempre guanya”
Cal una revisió total i absoluta tant del procediment d’avaluació com de les fòrmules de càlcul de la productivitat.
Criteris per a canviar la RLT
L’administració no pot continuar canviant la RLT del PAS de forma arbitrària, capritxosa i ad hoc. Cal establir uns criteris prèviament consensuats
Redefinir l’administració especial
Molts dels llocs de treball classificats com d’administració especial a la RLT no estan vinculats a cap titulació o ofici (SGI, SIE, CFP, OPII…). Aquests llocs de treball s’han d’integrar en l’administració general, acabant amb el segrest que suposa la impossibilitat de mobilitat per al personal que les ocupa.
Retribucions del professorat laboral
Cal avançar en equiparar les retribucions del Professorat Contractat Doctor a les del Professorat Titular d’Universitat, i les del Professorat Col·laborador, Professorat Ajudant Doctor i Professorat Associat i Substitut a les del Professorat Titular d’Escola Universitària.
Cal reconéixer tots els complements retributius, triennis, quinquennis i sexennis, a tot el professorat que complisca amb els mèrits pels quals s’atorguen a la resta del professorat.
El conveni que encara no ha sigut ratificat avança en aquest sentit, però encara queda molt de camí i necessites que STEPV forme part d’aquesta negociació.
El complement d’anglés per a qui el treballa
Reconeixement del complement específic per l’ús de l’anglès en tots els llocs de treball on s’utilitze, incloent-hi la docència i la investigació en anglés.
Foment de la formació en anglés a tota la plantilla
Estabilitat i progressió del personal investigador i del de suport a la investigació
Establiment d’un itinerari professional per al personal investigador i de suport a la investigació que permeta l’estabilitat i la progressió i promoció professional.